Restaurant Week Polska - Wiosna 2019 - Foodie Dreamka
18139
post-template-default,single,single-post,postid-18139,single-format-standard,bridge-core-1.0.4,cookies-not-set,qode-news-2.0.1,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-18.0.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Restaurant Week Polska – Wiosna 2019

#SzanujJedzenie – pod takim hasłem w dniach 3-17 kwietnia odbywać się będzie festiwal Restaurant Week Polska Wiosna 2019!

Restaurant Week jest to największe i najpopularniejsze wydarzenie kulinarne w Polsce. W nadchodzącej wiosennej edycji Festiwalu udział weźmie około 400 restauracji z 35 polskich miast (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Silesia, Lubelskie, Łódź, Szczecin, Białystok, Rzeszów, Podhale)

W ramach roli “ambasadora” zostałam zaproszona do wcześniejszego (zanim ruszy festiwal) przetestowania menu w poznańskiej restauracji Asian Street Food w której możemy zjeść dania inspirowane uliczną kuchnią Azji z różnych jej zakątków, jak np. Wietnam, Tajlandia, Malezja.


Festiwalowe menu restauracji przedstawia się następująco:

Menu A – mięsne (49 zł)

Przystawka- menu mięsne:

“Zestaw trzech przystawek: azjatycki tatar wołowy, świeża roladka z papieru ryżowego z wietnamską kiełbasą i jajkiem oraz parowane Bao z karmelizowanym kurczakiem, marynowaną kapustą, ziołami i suszonym kurczakiem”

Bardzo fajna opcja – na jedną przystawkę składają się trzy małe. W tym totalnie mięsna – bardzo dobrze przyprawiony tatar, w drugiej można spróbować wietnamskiej kiełbasy, a w trzeciej poszarpanego kurczaka w Bao – czyli takiej naszej a’la poznańskiej pyzie 😉

Danie główne- menu mięsne:

“Chrupiące policzki wieprzowe, wolno duszony boczek, marynowana cebulka, sos z jabłek, imbiru i trawy cytrynowej”

Super doprawione delikatne “policzkowe” mięso w otoczce z chrupiącej panierki, czyli dwie tekstury w jednym. Boczek rozpływał się w ustach!!! Do tego oprócz świeżej aromatycznej zieleniny pyszny wyraźny w smaku sos oraz dla przełamania marynowana czerwona cebula. W osobnej miseczce ryż. Bardzo na tak 🙂

Deser – menu mięsne:

“Kremowe ciasto kokosowe z esencją liści pandanu i nutą likieru kokosowego”

Może ten deser nie jest zbyt fotogeniczny 😉 ale smak oczywiście to rekompensuje. W sumie zwróćcie uwagę na złotą posypkę, coś to musi oznaczać, co nie? To znak, że jest on godny naszych kubków smakowych, oj tak. Kruche ciastka przełożone kokosowym kremem, w którym pandan był lekko wyczuwalny, bardziej jego rola została spełniona poprzez nadanie zielonego koloru, także nie ma obawy przed jakimś intensywnym posmakiem tej azjatyckiej rośliny.


Menu B – rybne (49 zł)

Przystawka – menu rybne:

“Zestaw trzech przystawek: marynowana seriola z sezamem i limonką, świeża roladka z papieru ryżowego z tuńczykiem i zielonym mango, otwarty wonton z sałatką z pieczonego dorsza”

Bardzo fajny pomysł, tak samo jak w menu mięsnym – czyli set trzech małych różnych przystawek. Najbardziej smakowała mi seriola, podana jak a’la ceviche – kwaśno-pikantne smaki. Tuńczyk w roladce także zacny w połączeniu z mango. Sałatka z dorsza była bardzo delikatna.

Danie główne – menu rybne:

“Krewetki i Halibut w sosie kokosowo krewetkowym z delikatnym makaronem i świeżymi ziołami”

Bardzo delikatne danie w którym ostrość była wyczuwalna jak mgiełka…, ryba i krewetki bez zastrzeżeń, makaron także, oprócz tego były ziarenka soi – edamame, brokuł, odrobina szalotki i chili, jak i dużo świeżych ziół, w tym sporo aromatu trawy cytrynowej.

Moja koleżanka towarzysząca mi podczas degustacji była tym daniem zachwycona, a chcę zaznaczyć, że często bywa w Wietnamie, zna tą kuchnię bardzo dobrze, i stwierdziła, że to jedno z najpyszniejszych azjatyckich dań jakie jadła. Także rekomendacja zacna. Ja jednak wolałabym bardziej ostrzejsze podkręcenie, ale nie mówię, że mi nie smakowało, bo smakowało 🙂

Deser – menu rybne:

“Krem z marakui, kruszonka imbirowa i beza cytrynowa z chili”

Odświeżający, lekko słodko-kwaśny krem na kruszonce z płatkami bezy.

Wszystkie dania bardzo mi smakowały, no i właśnie – mimo, że gustuję w mięsnych klimatach, to wersja “rybna” także mnie zachwyciła. Ja po prostu uwielbiam kuchnię azjatycką, mnogość aromatów, przenikających się smaków, kolory…

Oj trudny wybór które menu bym bardziej poleciła… Najlepiej zamówić oba zestawy i się po prostu dzielić z drugą osobą.

A więc zachęcam do rezerwowania miejsc na stronie Restaurant Week bo Asian Street Food to naprawdę smaczna mała Azja w Poznaniu. A tutaj przy tej okazji możemy spróbować wiele dań za jednym posiedzeniem w specjalnej cenie, których nie ma w stałym menu. No chyba…, że jak zdobędą wiele zachwytów, to Szef Kuchni Rafał Gortak część z nich wprowadzi 🙂

Do tego miejsca warto zajrzeć nie tylko na czas festiwalu, bowiem inne pozycje w menu są także kuszące.



Poniżej jeszcze kilka wybranych informacji o samym festiwalu z otrzymanej “notatki prasowej”


“Ideą przewodnią Festiwalu będzie walka z marnowaniem żywności, a inspiracją dla organizatorów była pierwsza, historyczna wizyta Massimo Bottury w Polsce.

Najsłynniejszy szef kuchni i restaurator świata przyjechał do Warszawy w lutym b.r. dzięki marce GRUNDIG w ramach festiwalu Fine Dining Week.

Massimo Bottura jest pomysłodawcą projektu non-profit Food for Soul oraz
wraz z marką GRUNDIG twórcą idei #RespectFood opierającej się o filozofię zero-waste. Podczas wyjątkowej kolacji oraz licznych spotkań właściciel Osteria Francescana* (najlepszej restauracji świata z trzema gwiazdkami Michelin) promował ideę #RespectFood, czyli niemarnowania żywności i świadomej konsumpcji.

Jak podkreślał, nieracjonalna produkcja i konsumpcja żywności odpowiadają za aż jedną trzecią problemów klimatycznych świata.

CEL NR 1 – NIEMARNOWANIE ŻYWNOŚCI

Każdego roku marnuje się ponad 1/3 światowej żywności. Każdy z nas wyrzuca rocznie około 200kg jedzenia. Festiwal Restaurant Week odbywa się więc w duchu #RespectFood. Formuła rezerwacji na Festiwal sprawia bowiem, że zgodnie z zasadami zero-waste w czasie jego trwania nie marnuje się ani trochę żywności. Restauracje uczestniczące w Festiwalu znają wcześniej liczbę Gości i ich menu za pomocą inteligentnego systemu wcześniejszych rezerwacji w internecie. Dzięki temu restauracje w bezprecedensowym wymiarze i skali mają możliwość planowania zakupu i wykorzystania składników.

Niemarnowanie jedzenia to także najważniejsze obecnie zadanie, jakie stoi przed branżą restauracyjną. Jak czytamy w raporcie “Champions 12.3” (stworzonym w ramach Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ m.in. przez członków Światowego Instytutu Zasobów – World Resources Institute), każda złotówka zainwestowana przez restaurację w oszczędzanie żywności przynosi aż siedem złotych zwrotu. Celem ONZ na najbliższe lata jest ograniczenie globalnego marnowania żywności o połowę.

REKORDOWA EDYCJA FESTIWALU

Nadchodząca wiosenna edycja Festiwalu (3-17 kwietnia, rezerwacje od 10 marca) w całości dedykowana jest promocji szacunku do jedzenia oraz sposobów ograniczenia marnotrawionych resztek. Restaurant Week przyłącza się do wiodących inicjatyw promujących świadome jedzenie oraz systemowe ograniczenie marnowania żywności, jako najnowocześniejsza platforma promocji niezależnej sceny restauracyjnej w kraju oraz jeden z największych festiwali restauracyjnych na świecie.

W Festiwalu weźmie udział niemalże 400 najlepszych restauracji w kraju z 35 miast. Wiele z nich przygotowało na Festiwal specjalne popisowe menu oparte na filozofii zero-waste.

Wśród festiwalowych nowości w Poznaniu znajdziemy m.in. Massimiliano Ferre, Panpanini, Salon z Ogrodem, Milano, Papavero, Asian Street Food, Republika Róż.

DO WYGRANIA KOLACJA W NR 1 RESTAURACJI ŚWIATA I LOT NA MIAMI SPICE

Każdy festiwalowy Gość będzie miał szansę wygrania dwuosobowego rejsu LOT-em do Włoch oraz dzięki marce GRUNDIG dwuosobowej kolacji w Osteria Francescana*, najbardziej obleganej restauracji świata
(w kolejce do rezerwacji stoi kilkadziesiąt tysięcy osób z całego świata). Wystarczy wybrać się na Festiwal i wrzucić do internetu zdjęcie zgodnie z czekającą na stole instrukcją.


Z kolei w konkursie recenzenckim do wygrania będzie rejs LOT-em do Miami oraz uczestnictwo w festiwalu restauracyjnym Miami Spice. Aby wygrać należy zrecenzować wizytę w festiwalowym systemie
rezerwacyjnym.
Start rezerwacji na ogólnopolski Restaurant Week zaczął się 10 marca na stronie www.RestaurantWeek.pl. “

“Do zobaczenia przy stole!”


Część tekstu pochodzi z otrzymanej notatki prasowej.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o